Praktiske informationer

Vuggestue og børnehave

Åbningstider

Stille morgener og eftermiddagshygge
Vi har en åbningstid, der både tilgodeser de morgenfriske og dem, der pendler.

Det vigtigste er dog, at der hele dagen er en kærlig hånd til at tage imod og vinke farvel.

Åbningstiderne er ens for både vuggestue og børnehave.

Åbningstider:
Mandag 06:30 – 17:00
Tirsdag 06:30 – 17:00
Onsdag 06:30 – 17:00
Torsdag 06:30 – 17:00
Fredag 06:30 – 16:30

Lukkedage for 2023/2024:
– Uge 42 kræver tilmelding.
– Den 21. og 22. december 2023 kræver tilmelding.
– Den 27., 28. og 29. december 2023.
– Den 1. og 2. januar 2024.
– Den 3. januar 2024 kræver tilmelding.
– Uge 7 kræver tilmelding.
– Den 25.-27. marts kræver tilmelding.
– Den 9.-10. maj holder vi lukket pga. Kr. Himmelfart.
– Den 5. juni kræver tilmelding.
– Uge 28 og 31 kræver tilmelding.
– Uge 29 og 30 holder vi lukket.

Indmeldelse

Ønsker du at skrive dit barn op til en plads hos os, skal du udfylde opskrivningsblanketten og trykke på send.

Vi sender en bekræftelse, når vi har modtaget indmeldelsen. På det tidspunkt, vi meddeler, at jeres barn kan optages, skal der indbetales et indmeldelsesgebyr på 500 kr., inden optagelsen er en realitet.

Ved udmeldelse er der to måneders opsigelse til den 1. i en måned.

 

Efter indmeldelsen vil vi oplyse jeres kundenummer og bede jer tilmelde betalingen til PBS. Er I ikke tilmeldt PBS, koster det 75 kr. i gebyr pr. opkrævning.

 

Retningslinjer for optagelse til NAAR’s vuggestue og børnehave

Det er udelukkende børn med CPR-nr., der kan opskrives i Nørre Aaby Realskoles vuggestue og børnehave.

Hvis forældre vil være sikre på at have en institutionsplads til deres barn, bør man også opskrive barnet på den kommunale venteliste, da vi desværre ikke kan garantere alle en plads.

Når forældre ønsker at skrive deres barn op, sker følgende:

  • Der sendes skriftlig bekræftelse for modtagelse af indmeldelse inkl. ønsket startdato.

Optagelsesprocedure

Når der er ledige pladser i vuggestue/børnehave, optages børn efter følgende kriterier:

  • Vi optager børn i vuggestuen, når de er fyldt 10 mdr.
  • Børn fra vuggestuen er sikret en plads i børnehaven, når de fylder 3 år og 1 måned (pr. 1. januar 2024).
  • Børn med søskende på NAAR (vuggestue/børnehave/skole) har fortrinsret. Hvis der ønskes plads i børnehaven, kræver det, at barnet er 3 år og 1 måned på det tidspunkt, hvor der er en ledig plads.
  • Derefter optages børn efter dato på opskrivningsblanket.

Hvis der takkes nej til en plads, skal det oplyses, at dette har betydning for, hvornår der igen er en ledig plads.

Forældrene orienteres om pladssituationen i vuggestue/børnehave ca. 3 måneder før ønsket startdato, uanset om der er plads eller ej. Hvis der ikke er plads, får man mulighed for at bevare barnet på venteliste, til hvis der skulle opstå plads på et senere tidspunkt.

Når I forældre tilbydes plads til jeres barn i NAAR’s vuggestue/børnehave, skal I inden for én uge acceptere pladsen ved at indbetale indmeldelsesgebyr. Indmeldelsesgebyret gælder hele institutionen – altså både vuggestue, børnehave OG skole.

Umiddelbart efter jeres indbetaling af indmeldelsesgebyret bliver I inviteret på en rundvisning med institutionens leder. Herefter beder vi jer om at dokumentere udmeldelse af tidligere institution, inden I er sikre på en plads hos os. 

Barnet kan tidligst begynde i børnehave den 1. i den måned, hvor barnet fylder 3 år og 1 måned. Det kræver imidlertid, at barnet er udmeldt af tidligere institution eller dagpleje pr. samme dato.

Opsigelse

Der er to måneders opsigelse til den 1. og den 15. i en måned. Opsigelsen skal ske skriftligt.

Personale

En god, fast personalegruppe giver tryghed.

Når jeres barn kommer om morgenen, skal det mødes af en voksen, som det kender. På den måde begynder dagen trygt og godt, og I kan tage på arbejde og vide, at der leges, læres, soves, spises og opleves dagen lang.

Vi forsøger at sammensætte en blandet gruppe af voksne, så der både er nogle at tumle med og nogle at synge med. Vi tilstræber også at have langvarige ansættelsesforhold. Det er vigtigt i en lille institution som vores, så vi kan bibeholde den trygge, velkendte hverdag.

Mød vores bestyrelse

Vores bestyrelse for vuggestue og børnehave består af repræsentanter for både forældre, medarbejdere og ledelsen. 

Priser

Fantastisk behøver ikke at være dyrt
Selvom vi er en privat institution, ligger vi prismæssigt på niveau med de billige, kommunale priser.

Vi har 11 måneders betaling (juli er betalingsfri), da vi vælger at lukke to uger i sommerferien. I den periode samarbejder vi med andre private børnehaver i området, så der er til enhver tid tilbud om pasning.

Vuggestue
Prisen for en vuggestueplads er (pr. 1. januar 2024):
kr. 4.535,- pr. måned

Inkluderet i prisen er:
Morgenmad mellem kl. 6.30 og kl. 7.30, frokost og en eftermiddagssnack.

Desuden betaler man 50 kr. pr. barn til vores klassekasse. Pengene går til udflugter, entreer, leje af bus, maddage og lign.

Børnehave
Prisen for en børnehaveplads er (pr. 1. januar 2024):
kr. 2.199,- pr. måned

Inkluderet i prisen er:
Morgenmad mellem kl. 6.30 og kl. 7.30.

Desuden betaler man 50 kr. pr. barn til vores klassekasse. Pengene går til udflugter, entreer, leje af bus, maddage og lign.

Info til forældre

I vores informationsfolder finder du svar på mange af de spørgsmål, som kan opstå hos jer forældre.

Finder du ikke, hvad du søger, er du meget velkommen til at kontakte os.

Politikker

Her finder du vores politikker for henholdsvis kost i vuggestuen, kost i børnehaven samt institutionens retningslinjer i forhold til sygdom og hygiejne.

Har du spørgsmål, er du naturligvis altid velkommen til at kontakte os.