Hverdagen

Vuggestue og børnehave

Dagens program

Børnehaven

Ca. kl. 09.00 er der samling, hvor børnene spiser sit eget medbragte stykke frugt. Derefter går dagens aktivitet i gang (se ugeplaner på Intra). Barnet medbringer hver dag sin egen fyldte drikkedunk med navn på.

Ca. kl. 11.15 spiser vi madpakker.

Ca. kl. 12.00 skal alle børn ud at lege. Er der børn, som skal sove, bliver de puttet på dette tidspunkt. De sover på en madras med egen dyne og pude. Man kan også låne et soveposetæppe.

Ca. kl. 14.00 er der café (eftermiddagsmad, som børnene selv har med hjemmefra).

Kl. 17.00 lukker institutionen mandag til torsdag. Fredag lukker vi kl. 16.30.

Vuggestuen

Vi begynder dagen med frugt og lidt brød kl. 08.30-09.00. Dette og alle andre måltider i vuggestuen er inkluderet i prisen.

Ca. kl. 09.00 begynder dagens aktivitet (se ugeplan på Intra).

Ca. kl. 10.30 spiser vi frokost. Alle får derefter skiftet ble og bliver gjort klar til at sove til middag.

Ca. kl. 12.30 bliver der puttet til middagslur.

Ca. kl. 13.50-15.00 får vi eftermiddagsmad, efterhånden som børnene står op.

Ca. kl. 15.00-16.00 hygger og leger vi i vuggestuen eller ude på legepladsen.

Kl. 16.00-17.00 samles alle børn, og der lukkes sammen.

Kl. 17.00 lukker institutionen mandag til torsdag. Fredag lukker vi kl. 16.30.

Kontaktpædagog

Barnet (og dermed hjemmet) vil altid have sin egen kontaktpædagog.

Kontaktpædagogen er den, der varetager div. møder omkring barnet, hvilket er gavnligt i forhold til forældresamarbejdet.

Ugeplaner

Der bliver både i børnehave og vuggestue lavet ugeplaner, hvor I forældre kan se, hvad der skal ske i løbet af ugen. Ugeplanerne vil altid kunne ses på Intra senest mandag morgen samt på vores whiteboard.

Der kan forekomme ændringer i forhold til det planlagte i ugeplanen.

Grupper

Børnehaven er delt op i to grupper; Sommerfugle og Brumbasser. Vuggestuens gruppe hedder Spirerne.

Vi har også en skolegruppe for de kommende skolebørn. Vi mødes en gang ugentligt med opstart i oktober.

I både vuggestue og børnehave deler vi desuden børnene op i mindre fokusgrupper for at skabe tryghed, dyrke de nære relationer og fremme børnenes udvikling.

Der arbejdes også på tværs af grupperne, og vi har altid fokus på barnets individuelle behov.

Terapeut

En af vores pædagoger i institutionen har taget en terapeutisk uddannelse, fordi vi sætter barnets tryghed og trivsel meget højt. Terapeuten har samtaler med de børn, som vi i institutionen vurderer kan have brug for hjælp til at forstå sig selv og deres omverden. Terapeuten sikrer i samarbejde med forældre og kontaktpædagog, at der bliver lavet et særligt forløb, hvis barnet har behov for at blive guidet i en positiv og tryg udvikling.